The Promised Neverland, Chapter 123

Spread The Love

54 thoughts on “The Promised Neverland, Chapter 123

  1. ok but like now i kinda ship ray and emma i mean ray used to be a little bitch boy but now hes not and norman is kinda sus ion trust that

    Reply

      1. I get the feeling Norman’s kinda faking his feelings because he doesn’t want Emma thinking badly of him
        but Ray hasn’t hid his feelings since the Jailbreak Arc
        so Ray x Emma is my new otp 😛

        Reply

          1. OMG S A M E but norman i swear if hes an enemy imma throw hands

        1. Ema talks so openly with Ray. But then she has to tell Norman and she debuts. Hmmmm….. Intresting

          Reply

          1. hold up

            you wtf did u come from you faker im the real phil

      2. ray actually sees emma as a sister ( or just a friend ) , norman has stayed away for long and developed different views so it’s obvious he would be faking his feelings in front of his friends.

        Reply

    1. Really people are just now shipping this I been shipping this

      Reply

    2. You’ll i thought of a ship name for emma, ray and norman. It’s ✨ramen✨
      (damn im good at giving ship names 😌)

      Reply

    3. Well whatever happens I will also know their friendship will stay forever and I will always ship Emma x Norman and ray x Emma multishipper here

      Reply

  2. Its probably the game amoung us that makes me feel like this but, Norman is kinda sus.

    Reply

  3. Y’all shipping Raymma now? I’ve been shipping it ever since I started reading the manga. Theyre so freaking cute.

    And when Emma woke up after escaping Goldy Pond, Ray was holding her hand and told her to eat soup so she could get better 😍

    Reply

    1. Same I’ve always shipped Ray x Emma since the beginning they are so cute together 🥺

      Reply

    2. i wanted to ship them but norman said he liked emma n i dont like love triangles so i resorted to shipping ray with anna but with how normans actin im prob gonna change my mind on that in the future idk👁👄👁

      Reply

      1. a ship is a ship. The heart wants what the heart wants. If u truly ship rayemma THATS WHAT THE HEART WANTS <3<3<3

        Reply

          1. no.
            NorRay shippers are out there
            I like the ship but all the fanart is supper smutty for some reason and I hate that.

  4. Lmao Norman’s sus but in a different way? But something is reallt weird. Also ik theyre not biologically related but I still can’t ship them, they’re kids plus I just see them as siblings

    Reply

  5. No one: absolutely no one: Me; Would it be possible for the demons to eat ready dead humans, Like hear me out, (Also, I suck with science so if i get this wrong correct me pls) when you die, your brain isn’t really effected, Like it shuts down, but the knowledge is still there. Like they already eat them dead, so what difference would eating someone who died due to like non-demon related causes.(Ie old age, car crash etc etc) Other than the brain being slightly old, there might not be much of an issue. like they still have a humany demon form, and there would be no need for cattle children.

    Reply

    1. Tbh…the science in the promised neverland doesn’t make that much sense ( I can be wrong since I’m still in highschool and not the best at biology I am much much better at physics and chemistry )…because yes it is true that a human brain does physically develop from birth it is also true that knowledge and intelligence are not exactly physical objects in the brain…the logic of the smartest ones tasting the best makes no sense since knowledge and intelligence are not genetic things …they are nothing but a repeated pattern of electric signals in the brain….Therefore there would be no taste difference in eating a child or adult…kinda like how is humans can eat a chicken at any point of its life without it tasting different each time ……it also doesn’t make sense that the demons made the choice to eat children instead of adults in the first place because you will be getting comparatively less meat by eating children….it would have been much more effective for humanity to fatten up old people Hansel and Gretel style , let them die naturally and then preserve the corpse to give to the demons….but then again we saw that there were demons like those in Goldy pond who wanted to hunt humans…. And it also makes no sense for demons to seek human meat in the first place…while noman’s theory may be true evolution takes alot of time so demons evolving from a unicellular organism to a multicellular organism in just a couple hundred years to then evolving to the point where they started tormenting humanity also confused me a lot. Thinking about it a bit I think that Norman may be partially wrong in this….I feel like demons are somewhat like humans in terms of evolution just that they evolve much faster and more efficiently…meaning that they may not need to eat human meat in particular to maintain their level of intelligence , meaning that they can survive without eating human meat sort of how humans can survive without eating chicken or beef. And that they just eat for pleasure….since if it was really a necessity for demons to eat meat musica and sonju would not be able to survive and things like Goldy pond would just be insufficient to the dietary needs of demons….. Also demons evolving like humans and other animals on earth can explain there being horse demons, and different types of demon species. That many demon species just evolved differently. So in conclusion, if my theory is correct then demons should either eat dead old humans or not eat humans at all and that those demons who made the promise did it for pleasure and not necessity, or Norman’s theory can be corrected and sonju and musica lied to Emma and her group and demons did need to make the promise out of necessity meaning that the solution would be eating fat dead old people

      Reply

    1. please . . . your fucking name
      I suggest you go outside and touch some grass mkay? 💞

      Reply

  6. for everyone who ships Emma and Ray, they think of each others as siblings *still* after everything that’s happened in these past 100 chapters. Just keep that in mind.

    Reply

  7. idk but something about the kids in the hideout thinking of norman as a GOD is really off-putting to me

    Reply

  8. Everyone shipping Ray x Emma & Norman x Emma, but I’d it just me or I think Norman x Ray is better 👉👈
    Also Norman Hella Sus bruh

    Reply

  9. Ahhh I don’t like normaann he’s hella sus but- but- Ahhh I’m confused

    Reply

  10. This whole thing is steaming off my brain cells. Norman ain’t normal I tell you…. there’s something fishy

    Reply

  11. Don’t tell me she’s eating a demon meat? 👁️👁️

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *